BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

Пътната агенция стяга голям ремонт на южния вход на Велико Търново

АПИ пуска процедура за инженеринг с изправяне на Присовските завои и железопътния надлез

ДЪРЖАВАТА СТЯГА ГОЛЯМ РЕМОНТ НА ЦЕЛИЯ ЮЖЕН ВХОД НА ВЕЛИКО ТЪРНОВО, ЗА КОЕТО ОЩЕ ПРЕЗ ЛЯТОТО НАСТОЯ И КМЕТЪТ ДАНИЕЛ ПАНОВ. След няколко неуспешни опита за избор на изпълнител за реконструкцията на железопътния надлез от Агенция „Пътна инфраструктура” са решили да изпълнят по-мащабно строителство, което включва нов път, вместо опасните и известни с катастрофи Присовски завои, потвърди специално за „Борба“ регионалният пътен шеф Венцислав Ангелов. Концепцията е да се прекрои и пътният възел през неизползваемия язовир „Вятъра“, като пътното легло се оформи по права през дерето с насип. Част от бившата водна площ също ще бъде използвана, а в нея може да се вложи и пръстта от изкопите за новия път.

Първоначалните намерения на пътната агенция бяха да се затвори за шест месеца входът на града, а трафикът да се пренасочва през „Чолаковци“, но екстремната намеса на кмета по отношение на тази недомислица ги осуети.

„Изпратили сме писма до АПИ, в които настояваме да се подходи цялостно към югозападния вход на града, а не само да се затваря за шест месеца за ремонт на жп надлеза и да се пренасочва движението. Категорични сме, че пътната агенция трябва да изправи опасните Присовски завои, да реконструира надлеза, както и да оправи моста над Янтра, който е компрометиран. Всичко това може да стане с едно затваряне, и то за по-кратък срок“, обобщи кметът на община Велико Търново Даниел Панов. Пред „Борба“ той заяви, че е разговарял по темата и със зам.-министъра на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Междувременно стана ясно, че за втори път се проваля търгът на Агенция „Пътна инфраструктура“ само за обновлението на железопътния надлез. Нито един кандидат не пожела да прави надлеза срещу 600 хил. лв. „Има вариант да не се пренасочва трафикът, ако се изгради нов, по-широк надлез до сегашния, а паралелно да се изправят завоите и да върви ремонтът и на моста. Предлагаме на държавата да се преразгледа и актуализира един по-стар проект за пътен възел, разположен на територията от язовир „Вятъра“, до участъка след моста край хлебозавода. С моя екип смятаме, че докато трае строителството, може да не се затваря движението, но крайната дума е на АПИ“, коментира още градоначалникът.

ВЪПРОСЪТ ЗА РЕКОНСТРУКЦИЯТА НА ОПАСНИТЕ ЗАВОИ СТОИ ПОВЕЧЕ ОТ 20 ГОДИНИ. СЪЗДАДЕНИ СА И НЯКОЛКО ИДЕЙНИ ПРОЕКТА. Темата тази седмица Даниел Панов обсъди и с директора на Областното пътно управление Венцислав Ангелов, а поводът бе предстоящата реконструкция на моста над жп линията в района на хлебозавода, който също е част от главния път и съответно от републиканската пътна мрежа. Даниел Панов подчерта, че е удачно планираните дейности за съоръжението да бъдат вкарани в по-голям проект, който да обхване и Присовските завои, особено ако се стигне до затваряне на главния път Гурково – Велико Търново – Русе в частта след разклона за Дебелец, до кръстовището за Южната индустриална зона „Дълга лъка“. Становището ще бъде внесено в Агенция „Пътна инфраструктура“, а в него кметът на старопрестолния град припомня, че участъкът Присовски завои е сред рисковите в страната. Изправянето на пътя ще подобри както проходимостта му предвид високата натовареност, а също ще ограничи значително рисковете от пътнотранспортни произшествия. След произнасянето на АПИ предстоят уточненията относно временната организация на движението в района на южния вход на Велико Търново. Тя ще зависи от мащаба на ремонтните дейности предвид обхванатите обекти и съоръжения от републиканската инфраструктура. До момента не е взимано решение за затваряне на участъка от главния път в района, а съществува възможност шосето да остане отворено и при стартиране на строителни работи.

ЗА ПОСЛЕДНО ПРОЕКТ ЗА ЗАВОИТЕ Е ЗАПОЧНАТ ПРЕЗ 2009 Г., КАТО ТОГАВА Е ИЗЧИСЛЕНО, ЧЕ ЩЕ ТРЯБВАТ 5 МИЛИОНА ЛЕВА. Сумата обаче не включва идеята за нов мост до хлебозавода, който да облекчи трафика. Сегашното съоръжение е в аварийно състояние и спешно трябва да бъде ремонтирано. И това обаче е задача на държавата, поне откъм осигуряването на пари, тъй като пътят не само е републикански, а е и част от международните транспортни коридори между Румъния и Турция.

Първият план за нов възел тук пък е още отпреди двайсет години, когато премиер е Иван Костов, а областен управител – Константин Дочев. Правителството осигурява тогава средства за дозавършване на Южния пътен възел и логично проектира нов, по-малък възел, който да се оформи с моста над реката и да фиксира новите подходи към промишлената зона и кв. „Чолаковци” и да оправи трасето между старата столица Дебелец и Прохода на Републиката.

Проектът обаче остава само на книга, тъй като никой не се наема да осигури нужните около 20 – 25 млн. лв.

Преди шест години целият участък се препроектира. Идеята е този път за четири пъти по-малка сума само да се ремонтира мостът над Янтра и да се разшири пътят с още по една лента, като същевременно се изправят завоите. И това обаче не се случва, а държавата налива средства единствено в смяната на изкъртените и огънати предпазни съоръжения в „Отсечката на смъртта”.

Стилян НАЙДЕНОВ

loading…

Източник: Вестник Борба

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!