Правят първия от серията велосипедни рингове за придвижване в града


Великотърновци искат да се движат на две колела или с градски транспорт, от кметството откликват.
ПРОЕКТИРАТ ПЪРВИЯ В ГРАДА ВЕЛОСИПЕДЕН РИНГ, КОЙТО ЩЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА ОТ ВСЕ ПОВЕЧЕ НАРАСТВАЩИЯ БРОЙ НА ЛЮБИТЕЛИТЕ НА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ И ПРИДВИЖВАНЕТО НА ДВЕ КОЛЕЛА. За специализираните трасета за колелета ще се ползват част от тротоарите и уличните платна, а ограничението в техния периметър за МПС-тата ще бъде ограничено. Кръгът е по часовниковата стрелка и обхваща улица „Краков“, бул. „България“ и бул. „Никола Габровски“, уточняват от кметството. В напреднал етап е разработването на новия генерален план за организация на движението в старата столица. Отговорната работа е възложена на квалифицираните експерти от Института по транспортно строителство и инфраструктура. Проектантите представиха резултатите до момента по време на работна среща, ръководена от заместник-кмета по строителство и устройство на територията проф. Георги Камарашев. Присъстваха също представители на институциите, ангажирани с организацията на движението и пътния контрол, на граждански сдружения, превозвачи и таксиметрови фирми, директори на училища и детски градини и др. Д-р инж. Христо Грозданов припомни, че в онлайн допитване са участвали над 1600 великотърновци, или четири пъти повече от очакваното. Той посочи, че данните показват желанието на болшинството от хората да се придвижват в рамките на града, ползвайки градски транспорт, велосипеди или пеша.
НА 16 ДЕКЕМВРИ ОТ 17,00 Ч. В ГОЛЯМАТА ЗАЛА НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ЩЕ СЕ СЪСТОИ ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ, на което ще бъдат представени резултатите от изследването на съществуващата организация на движение и очертаните възможности и решения. Към момента екипът е извършил детайлно наблюдение на 15 ключови кръстовища в града – както най-натоварените, така и тези с най-голяма концентрация на пътно-транспортни произшествия. Обхванати са и пресечките, за които се очаква увеличаване на експлоатацията през следващите пет години. За всяко кръстовище има по 14-часово видеодосие както в пиковите моменти, така и при условия на нормален трафик. Заснемането ясно показва как се образуват колоните от превозни средства, в какви посоки се разпределят. Направени бяха и специални наблюдения с дронове на най-натоварените пресечни точки. Технологията се използва за пръв път и освен данните за трафика, софтуерът изчислява и рисковете от възникване на ПТП. Проф. Георги Камарашев поясни, че генералният план за организация на движение е стратегически тип документ, очертаващ дългосрочна визия за посоките и направленията на трафика, за пропускливостта на кръстовищата, за условията за пешеходци и велосипедисти, за развитието на обществения и алтернативния транспорт. Всички участници в срещата се обединиха около мнението, че с генералния план трябва да бъде даден отговор на въпроса как си представят великотърновци своя град в следващите 5, 10 или 20 години – дали акцент да бъде поставен върху автомобилите, или на пешеходците, велосипедистите и съвременния градски транспорт.
Стилян НАЙДЕНОВ
Снимка Ростислав ГРЪНЧАРОВ
Източник: Вестник Борба