BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Отбрани италиански и български вина на изба „Седем поколения“ предлагат магазините 7 G във Велико Търново

Цялата гама вина на известната изба Seven Generation предлага в двата си магазина във Велико Търново Теодора Николова. Магазините, които носят името на избата 7 G (G от Generation), се намират в кв. „Картала“ на улица „Стоян Михайловски“ и в квартал „Бузлуджа“ на улица „Димитър Благоев“.

„Избата Seven Generation се намира в Североизточна България, на около 30 км западно от Русе, в покрайнините на село Мечка. Селцето е разположено сред хълмове и гледката е очарователна. А самата изба е създадена през 2008 г. от Любен Рабчев, много амбициозен българин, който е 5-о поколение винар. След като прекарва дълги години в САЩ, той се връща към корените си в България, за да възроди и продължи семейните традиции“, разказва Теодора Николова.

Грозде от видовете „Каберне совиньон“, „Каберне фран“ и „Мерло“, „Пино ноар“ и „Мускат отонел“ отглежда собственикът на избата. Реколтата се събира през нощта, за да се контролира температурата и да се запазят ароматите и вкусът на гроздето. Вината, които „Седем поколения“ произвежда, са червени и розе от високо ниво, в лимитирани тиражи.

„В самото начало идеята беше в магазините да продаваме само вината на тази чудесна българска изба „Седем поколения“. Но впоследствие започнахме да зареждаме и вината на малки италиански винарни. Подбирам ги винаги да са вкусни и да доставят удоволствие на хората, когато ги пият. Защото за мен виното е емоция. А с времето разбрах, че и за нашите клиенти е така. Много често те идват в магазина, след като са пътували до Италия и търсят вино от региона, който са посетили. И признават, че всяка глътка ги връща на мястото и в спомените, които са натрупали от пътешествието си“, разказва Теодора Николова.

Вина от района Пулия, който е всъщност токчето на Ботуша, предлагат двата магазина 7G, но също и от Сицилия и Тоскана, където се произвежда вино от стари и типични италиански сортове грозде. „Италианците започнаха да възстановяват някои много стари сортове от района на Марке, откъдето е например сортът „Пекурино“. Това е изключително вкусно бяло грозде. Зареждаме и вино от района Абруцио, което е любимо вино на дамите и аз се присъединявам към тяхната оценка. Това е скалист регион, с много минерали в земята, които добавят една по-пикантна нотка във вкуса на напитката“, разказва Теодора.

Освен цялата гама от бели, червени вина и розе в 7G можете да намерите и прочутото просеко, което се произвежда само във Венеция, и то само от определен сорт грозде – „Глера“, към което се добавя и малко „Пино ноар“.

„Започнах да чета за правенето на вино, когато планирах магазините. И разбрах, че аз всъщност почти нищо не зная за процеса, който се оказа изключително интересен. Около сортовете грозде научих повече и за италианските региони. Сега знам, че когато в магазина влезе някой и търси вино от Пулия, той вече е бил там и е виждал онези забележителни варовикови къщички. А самото вино се прави от най-популярния сорт грозде там – „Примитиво“. Но научих повече и за родните вина, които също си имат история“, обяснява Теодора.

С много богата история е и самата изба „Седем поколения“, която започва още в далечната 1878-а, когато един млад мъж – Илия Рабчев, напуска родното си село Бяла черква в България и заминава за Франция, за да учи винопроизводство. Четири години по-късно той се завръща при своето семейство в Бяла черква, за да основе изба “Рабчев”. Всички работят всеотдайно и скоро избата става най-големия производител на вино в района. Няколко десетилетия по-късно, друг млад мъж, Любен Рабчев (пето поколение Рабчев), също напуска България, но заминава за Америка, където учи винопроизводство и бизнес. След 40 години в Америка Любен се връща в България и основава винарска изба „Седем поколения“.

„За да е пълна емоцията, в магазините предлагаме и шоколад. Когато ме питат кое вино с какво мезе върви, често предлагам… шоколад. Истината е, че виноиндустрията сама си е посочила кой шоколад с кое вино върви. Но както казах, виното е емоция и за нас е най-важно с каква емоция клиентите избират виното, когато купуват. Особено приятно е по празниците, когато хората влизат в магазините, за да търсят вино за подарък, за приятел, за уютна семейна вечеря, за… любов“, усмихва се Теодора Николова.

Сашка АЛЕКСАНДРОВА

Източник: Вестник Борба

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!