Над десетилетие Ротаракт клуб подпомага семейства в нужда за Коледа
вторник, 26 Дек., 2023, 08:58ч.
Коледните празници ще бъдат по-уютни и по-весели за над 40 семейства във Велико Търново и района. След двуседмичната акция на Ротаракт клуб за събиране на хранителни продукти в кошниците се събраха почти един тон храни и консумативи. Те бяха събрани в няколко супермаркета в града и дарени по домовете този уикенд.
„Купи и дари” е традиционната кампания на младежкия клуб, която се проведе в периода от 9-ти до 17-ти декември 2023 г. в седем магазина за хранителни стоки във Велико Търново, в т.ч. „Класико” в кв. „Картала”, кв. „Бузлуджа”, ж.к. „Мармарлия” (стария битак), както и в магазини „Стиви” в кв. „Кольо Фичето”, кв. “Акация” и кв. „Бузлуджа”, както и супермаркети „Хаджирадеви”. Великотърновци отново показаха своята доброта и съпричастност към нуждаещите се като дариха разнообразие от продукти. Най-необходимите трайни продукти за ежедневното меню, както и почистващи препарати, консерви и плодове. Събраните храни бяха разделени в пакети и занесени по домовете на семейства в нужда като общото тегло на всичко достига над 900 кг.
След финансово нестабилните месеци по време на инфлацията хиляди хора в Северен централен район на България, в който спада Велико Търново, останаха с ограничени възможности за своята потребителска кошница. За предходната 2022 г. населението в риск от бедност или социално изключване е малко над 34%. Това означава, че около 112 хиляди души в област Велико Търново живеят на прага на бедността и са в материални лишения. Въпреки трудностите не малко са и дарителите. Доста често хора, които са получавали дарение от кампанията, се включват като дарители в следваща кампания. “Най-безценни са разговорите с хора, които идват да ни оставят дарение и казват, че ние сме помогнали в труден момент и сега искат да предадат доброто напред”, споделят доброволците от Ротаракт.
Тази Коледа са участвали около 15 доброволци, които са отделили над 40 часа в организацията и реализацията на кампанията. “Купи и дари” се реализира изцяло с дарения от гражданите, затова всеки успех в цифри за кампанията е отражение на обществото ни – колкото повече храни получим в кошниците, толкова по-милосърдни са били хората”, допълват младежите.
Източник: veliko-tarnovo.net