BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRomanian
Facebook

В лясковското СУ „Максим Райкович“ финализират дейностите по проект „Сензорна стая-2“

received_3406724142911104

Почти са финализирани дейностите, свързани с инициативата „Сензорна стая-2“, съобщиха ръководителите на проекта, по който бе изграден специализиран кабинет за ученици със специални образователни потребности в школото. Инициативата е финансирана от Сдружение „Платформа АГОРА – Активни Граждански Общности за Развитие и Алтернатива“ и Община Лясковец, Сдружение с нестопаска цел МИГ –„ Лясковец – Стражица“. Предложението беше внесено от екип на Училищното настоятелство при СУ „Максим Райкович“, гр. Лясковец с председател Петя Ганчева и проектът бе реализиран в рамките на три месеца – от април до юни 2023 г.

received_3520934748225141
received_3406724142911104
received_270227835595475

Координатор на проекта „Сензорна стая -2“ е директорът на СУ „Максим Райкович“, гр. Лясковец Даниела Арабаджиева, технически сътрудник е старши учителят в начален етап на обучение Марияна Бъчварова, а психолог-консултант е Марияна Пенева, която има и предишен опит при работа в Сензорна стая. Пенева е работила с деца в помощно училище „Теодосий Търновски“, гр. Велико Търново и в Дневен център за деца с ментални увреждания – гр. Горна Оряховица. Основна идея при кандидатстването и реализацията на проекта бе да се усъвършенстват условията във вече съществуващата сензорна стая и чрез средства за адаптиране да се подобри работата на учителите, специалистите и родителите с децата със специални образователни потребности. Също така целта на проекта беше подобряване условията за изпълнение на образователни дейности и повишаване интереса към ученето като процес и задържане на учениците на територията на град Лясковец. Кабинетът се използва ефективно от ученици със СОП от 1 до 10 клас в СУ „Максим Райкович“, като техният брой се променя всяка година. През изминалата учебна година децата, нуждаещи се от помощ и подкрепа бяха осем на индивидуална форма, дванадесет са с обучителни затруднения, а девет – с дивиантно поведение. Един ученик е с хиперактивно поведение, а тринадесет деца изпитват затруднения при концентрация и имат нужда от корекция на поведението.

Успешната реализация на проекта осигури приобщаване към учебния процес и създаде подходящи условия за обучение на учениците и в индивидуална форма. След приключването на дейностите по проекта, кабинетът продължава да функционира и да се използва в работата на специалистите.

 

Източник: veliko-tarnovo.net

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!