BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Теленор вярва в най-важния си ресурс – служителите

За удовлетворението в работата и пътя към усъвършенстването споделя Мирослав Денчев, регионален мениджър продажби за Северна Централна България в телекома

Какво прави един регионален мениджър продажби успешен, зависи от много фактори, но абсолютно задължителна е личната мотивация, готовността да излезеш от зоната си на комфорт и да приложиш онзи нестандартен подход, който ще те отличи.

Мирослав Денчев е регионален мениджър продажби магазинна мрежа в Теленор, отговаря за региона на Северна Централна България. Историята на 35-годишния Миро в телекома започва през 2008 г. Тогава е студент по публични финанси в Икономическия университет във Варна и търси почасова работа. Явява се на интервю в Теленор, одобряват го и в крайна сметка започва като продавач-консултант в магазина им в Габрово.

Първия си работен ден Мирослав започва без всякаква представа какво точно ще прави. Пред магазина има опашка от клиенти и макар и нов, колегите на Миро го въвеждат  в работата с внимание и сърцатост. Екипът става второто му семейство, дори извън работа са винаги заедно. Цялото това това удовлетворение го мотивира неимоверно много да си върши работа качествено и да се развива.

От самото начало той усеща онова, което компанията прави реално за служителите си – обучения, грижи за за предварителна подготовка на новите служители, старание да се чувстват добре приети в екипа, да сподели и да обясни ценностите, които всеки служител трябва да следва, за да е в унисон с общата цел и кауза на компанията. “Преди никой не ми е говорил за ценности и обща посока, която да следваме заедно”, споделя Миро, впечатлен е, че макар компанията да е с много служители, мениджърският екип е успял да накара хората си да гледат в една посока.

През годините кариерата му се развива от продавач-консултант, през заместник-управител, управител на магазин и коуч на магазинната мрежа, когато пътува много и добива безценен опит от работата с различни клиенти и колеги. Сегашната му позиция на регионален мениджър продажби за Северна Централна България отново предполага много пътуване. Отговаря за 46 служители и 10 магазина, които обикаля постоянно, а “офисът” му е на колела.

Винаги готов за нещо, което ще му даде различно знание и ще допринесе за неговото развитие,  участва в допълнителни курсове и обучения, организирани от компанията, дори това да изисква сериозна подготовка. Предава придобитите знания като мотивация и целеустременост на хората, с които работи. “Менажирането на хората за мен е в един основен аспект  – да съм техен приятел, но в работата”, казва Миро. Иска да знае всеки от какво се мотивира и съответно демотивира, тъй като всеки е различен. Така както за него лично доверието на прекия му ръководител е едно от най-мотивиращите неща, така смята, че и неговите служители ще вярват на примера му и ще го приемат като чиста монета.

“Не мога да си позволя да знам по-малко от своите служители, а колкото може повече, едва ли не всичко. Трябва да мога при въпрос да откликна и да реша проблема веднага, защото от другата страна стои клиентът и очаква на секундата да бъде обслужен.” Същото изисква от хората си – да са в крак с новостите в технологиите и информацията, която компанията им предоставя като материали: “Хората над мен имат очаквания от мен и аз също задавам цели на служителите си. Те усъвършенстват себе си в процеса и това им дава предимство занапред.” Според Мирослав Денчев хората се демотивират от напрежението. Затова приема задачата да го преобрази в нещо мотивиращо и положително за самите тях – било то по-високо заплащане, повече опит, ново знание, самоусъвършенстване.

Мирослав никога не приема даден успех като най-доброто си постижение, а по-скоро като малка стъпка към следващия. Успехът за него не е даден момент, а по-скоро пътуване. Извън Теленор, Мирослав вече 27 години се занимава професионално с хандбал. Това, което му дава спортът като екипна работа, колективен дух, като състезателен хъс, му помага в работата изключително много. А щастието е, когато види, че служителите му са удовлетворени от това, че работят в тази компания.

“Аз съм вече доста години в Теленор, през които успях да изградя семейство, да се изградя и като човек. Не възприемам Теленор просто като работодател. Дължа им страшно много за всичко, което съм успял да постигна. Това е компания, която се грижи за служителите си, вярва в тях и знае, че те са най-важният й ресурс.”

Източник: Вестник Борба

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!