BulgarianEnglishFrenchGermanGreekRussian
Facebook

Правят първия от серията велосипедни рингове за придвижване в града

Великотърновци искат да се движат на две колела или с градски транспорт, от кметството откликват.

ПРОЕКТИРАТ ПЪРВИЯ В ГРАДА ВЕЛОСИПЕДЕН РИНГ, КОЙТО ЩЕ МОЖЕ ДА СЕ ИЗПОЛЗВА ОТ ВСЕ ПОВЕЧЕ НАРАСТВАЩИЯ БРОЙ НА ЛЮБИТЕЛИТЕ НА ЗДРАВОСЛОВЕН НАЧИН НА ЖИВОТ И ПРИДВИЖВАНЕТО НА ДВЕ КОЛЕЛА. За специализираните трасета за колелета ще се ползват част от тротоарите и уличните платна, а ограничението в техния периметър за МПС-тата ще бъде ограничено. Кръгът е по часовниковата стрелка и обхваща улица „Краков“, бул. „България“ и бул. „Никола Габровски“, уточняват от кметството. В напреднал етап е разработването на новия генерален план за организация на движението в старата столица. Отговорната работа е възложена на квалифицираните експерти от Института по транспортно строителство и инфраструктура. Проектантите представиха резултатите до момента по време на работна среща, ръководена от заместник-кмета по строителство и устройство на територията проф. Георги Камарашев. Присъстваха също представители на институциите, ангажирани с организацията на движението и пътния контрол, на граждански сдружения, превозвачи и таксиметрови фирми, директори на училища и детски градини и др. Д-р инж. Христо Грозданов припомни, че в онлайн допитване са участвали над 1600 великотърновци, или четири пъти повече от очакваното. Той посочи, че данните показват желанието на болшинството от хората да се придвижват в рамките на града, ползвайки градски транспорт, велосипеди или пеша.

НА 16 ДЕКЕМВРИ ОТ 17,00 Ч. В ГОЛЯМАТА ЗАЛА НА ОБЩИНА ВЕЛИКО ТЪРНОВО ЩЕ СЕ СЪСТОИ ОБЩЕСТВЕНО ОБСЪЖДАНЕ, на което ще бъдат представени резултатите от изследването на съществуващата организация на движение и очертаните възможности и решения. Към момента екипът е извършил детайлно наблюдение на 15 ключови кръстовища в града – както най-натоварените, така и тези с най-голяма концентрация на пътно-транспортни произшествия. Обхванати са и пресечките, за които се очаква увеличаване на експлоатацията през следващите пет години. За всяко кръстовище има по 14-часово видеодосие както в пиковите моменти, така и при условия на нормален трафик. Заснемането ясно показва как се образуват колоните от превозни средства, в какви посоки се разпределят. Направени бяха и специални наблюдения с дронове на най-натоварените пресечни точки. Технологията се използва за пръв път и освен данните за трафика, софтуерът изчислява и рисковете от възникване на ПТП. Проф. Георги Камарашев поясни, че генералният план за организация на движение е стратегически тип документ, очертаващ дългосрочна визия за посоките и направленията на трафика, за пропускливостта на кръстовищата, за условията за пешеходци и велосипедисти, за развитието на обществения и алтернативния транспорт. Всички участници в срещата се обединиха около мнението, че с генералния план трябва да бъде даден отговор на въпроса как си представят великотърновци своя град в следващите 5, 10 или 20 години – дали акцент да бъде поставен върху автомобилите, или на пешеходците, велосипедистите и съвременния градски транспорт.

Стилян НАЙДЕНОВ

Снимка Ростислав ГРЪНЧАРОВ

loading…

Източник: Вестник Борба

НОВИНИ ПО РЕГИОНИ

Видин Монтана Враца Плевен Ловеч Габрово Велико Търново Търговище Русе Разград Силистра Добрич Шумен Варна Бургас Сливен Ямбол Стара Загора Хасково Кърджали Пловдив Смолян Пазарджик Благоевград Кюстендил Перник София област София

Тази информация достига до Вас благодарение на информационна агенция Булпресс!