Емануил Зъбов, директор на „Топлофикация Велико Търново”: „Изготвянето на изравнителните сметки ще става с дистанционен отчет и със самоотчет”


– Пандемията, от която цял свят е засегнат, и извънредното положение ни накараха да променим голяма част от навиците си. След края на отоплителния сезон идва време за годишен отчет на уредите и изготвяне на изравнителни сметки. Как ще го извършите предвид наложените мерки за безопасност?
– Към момента успяваме да се справим чрез монтираните уреди за дистанционен отчет, а при клиентите с визуален отчет – чрез самоотчет. При метода на дистанционното отчитане не е необходимо посещение по домовете от наши представители за засичане на водомери или топлинни разпределители. Уредите се отчитат от разстояние и данните са 100% достоверни.
За абонатите които са все още на визуално отчитане на приборите, подобрихме практиката за извършване на отчет от разстояние. В момента нашите служители провеждат инструктажи на всички потребители и им обясняват подробно по какъв начин да отчетат уредите. Клиентите диктуват показанията по телефона или ги изпращат по електронната поща.
– По ваша оценка лесно ли е за абонатите да се справят с отчета сами?
– Да. Имаме много висока начална успеваемост. Налага се прозвъняване на единични клиенти, които вероятно не са разбрали, че процедираме по този начин. Нашите клиенти показаха, че са отговорни и стриктни.
– Все пак как смятате да процедирате, ако останат клиенти, чиито отчети не получите?
– Съществува и този вариант и в тази връзка отправихме официално запитване към РЗИ – Велико Търново. Поискахме повече информация относно реда и мерките, които е важно да спазват нашите служители по време на извършване на отчет на прибори в имоти на клиенти, намиращи се в сгради – етажна собственост. От институцията ни дадоха подробни указания.
Лично се ангажираме, ако се наложи да извършваме отчет на място, да спазваме много стриктно абсолютно всички необходими мерки. За нас здравето на нашите служители и клиентите ни е от първостепенно значение и не бихме го поставили в риск.
– Какво включват въпросните мерки, които са ви препоръчани от РЗИ?
– Те са напълно стандартни и съвсем логични в конкретната ситуация. Най-важното е задължителното ползване на лични предпазни средства от страна на нашите представители – предпазни маски, покриващи устата и носа, предпазни шлемове, ръкавици, работни облекла, калцуни и т.н. Важен момент е и спазването на дистанция между инкасатора и домакина, както и използването на дезинфекциращи препарати. Всички служители, които отговарят за тази дейност, са преминали подробен инструктаж.
Длъжни сме да проучим вариантите, но все пак се надявам, че търновци ще проявят нужната отговорност и ще получим отчетите от всички абонати по телефона или по електронен път. Така предвид ситуацията е най-удобно и сигурно за всички.
– И един последен въпрос относно кампанията ви за пределна цена на топлата вода от 6 лева с ДДС – кой може да се възползва от нея?
– Всички битови клиенти, тя е за тях. Обмисляме вариант да разширим обхвата, да включим и клиенти със стари задължения, които сключат споразумение за разсрочване на плащанията. Така е справедливо, всеки по един или друг начин, в различна степен, е засегнат от ситуацията в момента, много сфери на стопанска дейност пострадаха и поставиха служителите си в затруднено положение. Ние произвеждаме и доставяме топлинна енергия – с това можем да помогнем, и това правим.
Източник: Вестник Борба